2009-10-05 | 12:36:09

barnafödande

Jag blir mer och mer chockad. Det känns som att allt fler i min ålder börjar skaffa barn. Okej jag är 20 och det är ungt men ändå en ålder som det börjar att bli respektabelt att skaffa barn vid. Jag tycker det känns konstigt att läsa att tex en gammal bekant ska få barn. I det sammanhanget så känns det inte som att man är 20 utan man är kvar i åldern som man var när man umgicks med personen. Jag tycker inte att det är fel på att de skaffar barn utan jag tycker det är riktigt kul för dem att de vill ta sitt förhållande till nästa steg. Jag tror samtidigt att jag är lite avundsjuk på något sätt. Jag är inte redo för ett barn ännu det vet jag. Jag vill bli klar med skolan och att jag och Christian ska ha varit tillsammans en längre tid innan vi skaffar något barn. Det som jag tror att jag är avundsjuk på är att de personerna som skaffar barn för tillfället mest troligt redan har kommit över detta stadie. De har haft ett långvarigt förhållande och de går inte på högskola som jag gör.

Vi väljer helt enkelt andra vägar här i livet. Alla är bra på sitt sätt!

/ V♥


Kommentarer;

Gratis design av Mimmi Webdesign


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!