2010-09-02 | 20:11:07

ikea-premiären

Hela vår resa började i tisdagskväll efter gym-jobbet. Vi åkte ner till Väla för att titta på ikeas drive-in bio och fick reda på att Thour och My var där med så vi gick bort till dem och snackade lite, när de skulle dra så fick vi deras soffa och sen satt vi där och mös. Kollade på hela farsan och jag som inte gillade den innan, har bara sett halva, tyckte faktiskt att den var bra nu. Efter filmen, ca halv 1-1, så gick jag till bilen för att försöka sova lite och det gick väl inte så jättebra. Sov till och från hela tiden i framsätet men sen hoppade jag bak och somnade typ direkt. När Christian kom in i bilen vid halv 4 så stack vi och åt lite korv för att värma kroppen, det var riktigt kallt ska ni veta. Tog ett bra tag att somna efter det och sen vaknade jag halv 7 och då sken solen och jag kunde inte somna om. Klockan 8 ställde vi oss utanför köpcentrumet och väntade. Vi träffade en annan dam och hennes dotter som vi pratade lite smått med. Sen blev vi då intervjuade av både tidningen och webb-tidningen för att vi stod först fram. När det väl öppnade så var jag och Christian trea respektive tvåa för det var en tanta som trängde sig före.

Väl inne i varuhuset så skulle vi ha en tv-bänk och vi fick vänta hur länge som helst och där fanns inga försäljare någonstans och just den möbeln behövde man personal till. När vi väl har hittat en så slog vi två flugor i en smäll och bokade upp vår sängstomme samtidigt. Det blev problem direkt med ordern för ute på visningsexet så stod det 1495 men i datorn 1795 och han slog in det sistnämnda. Vi upptäckte inte detta förrän ett tag senare så då fick vi leta reda på en ny säljare som fick hjälpa oss att få rätt på detta. Vi traskade glatt vidare och när vi hämtade ut våra saker upptäckte vi fel nummer 2. Istället för en sängstomme som vi hade bett om så hade vi fått en sänggavel med förvaring. Han killen hade bokat fel vara till oss. Jag trodde att det skulle vara så enkelt att jag skulle kunna gå till återköp och han skulle fixa allt där men nej. Han kunde göra en ny order, ge pengarna tillbaka men jag skulle ha en extra sak som fanns inne på tag själv lagret. Skjut mig tänkte jag men tänkte att det var inte överdrivet lång kö innan i självscanningskassorna så jag tar dem. Där fick jag en smäll i huvudet för när jag ser kassorna så är det sjukt lång kö.

En killes misstag tog mig 50 minuter extra inne på ikea. Inte direkt det jag ville nej!

Bilder kommer senare för har inte packat upp min kamerasladd!

/V♥

Kommentarer;
Therese

sv: haha, nej det är det inte, det är mycket gott! :D vad gör du?

2010-09-03 kl. 23:27:30
http://thereseliinnea.blogg.se/

Gratis design av Mimmi Webdesign


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!